Weekend z mediami na SGH

Już po raz dziewiąty Szkoła Główna Handlowa przyjęła w swoje progi młodych adeptów sztuki dziennikarskiej. Ogólnopolska konferencja „Media Student 2013” była dla uczestników doskonałą okazją, by poznać tajniki pracy w telewizji, pogłębić warsztat z dziennikarstwa ekonomicznego czy fotografii.


„Media Student” to idea, którą w 2004 roku zainicjowała redakcja pisma studenckiego Magiel, jako próbę oceny funkcjonowania mediów studenckich oraz ich rozwoju. W tym roku IX edycja wydarzenia, którego patronem medialnym był również PDF, 13 i 14 kwietnia przyciągnęła do sal wykładowych SGH redakcje m.in. z Gdańska, Poznania, Katowic i Krakowa.

 

Organizatorzy zadbali o różnorodność tematów poruszanych podczas paneli i warsztatów, tak by każdy uczestnik mógł zaspokoić głód wiedzy – od publicystyki katolickiej, przez dziennikarstwo sportowe i kulinarne, na dyskusji  o celebrytach kończąc. Gośćmi konferencji były znane twarze polskich mediów oraz akademicy i trenerzy. Tomasz Terlikowski podczas swojego panelu opisywał funkcjonowanie mediów katolickich w Polsce, Beata Tadla opowiadała uczestnikom o swoich trudnych początkach w radiu i telewizji, a Paweł Lisicki objaśniał słuchaczom meandry publicystyki politycznej.

media-kamera.jpgBeata Tadla podczas spotkania „Praca z kamerą”. Źródło: mediastudent.org

Ciekawą propozycją były także warsztaty z emisji głosu, dzięki którym przyszli radiowcy mogli uzyskać cenne rady od profesjonalnego logopedy medialnego – dr Jagody Bloch z Instytutu Dziennikarstwa UW. Z kolei zainteresowani public relations i działalnością non-profit mogli dowiedzieć się od Stowarzyszenia MANKO jak właściwie zbudować i wypromować kampanię społeczną.

 

Nie zabrakło również elementu dziennikarskiej rywalizacji – organizatorzy wydarzenia ogłosili konkurs na najlepsze prace, w których zaproponowali tematy do wyboru. W konkursie na najlepszy artykuł uczestnicy diagnozowali stan polskiej prasy lub opisywali etyczne powinności dziennikarza, zaś myślą przewodnią zwycięskiej fotografii mogła być sztuka w codziennym życiu albo kontrowersja, czyli jak „połączyć niepołączalne”.

 

Na zakończenie dwudniowej konferencji odbyła się wieczorna impreza w designerskim wnętrzu kawiarni Mito w Warszawie.

 

Więcej informacji oraz program tegorocznej konferencji znaleźć można na stronie internetowej www.mediastudent.org.