Rzadko się zdarza, żeby zagraniczne media pisały o Polsce w samych superlatywach. A jednak! Biblia mody umieściła Warszawę na trzecim miejscu w rankingu najciekawszych miast na świecie
Stolica Polski przegrała tylko z Szanghajem i Sao Paulo. Pokonała m.in. Cannes (6. lokata). Nie wiadomo czy brytyjski „Vogue” rzeczywiście jest zauroczony Warszawą, czy tylko chce się przypodobać tysiącom polskich imigrantów, ale darmowa promocja zawsze się przyda. W rolę przewodnika po Warszawie wcieliła się Anna Borzyszkowska, szefowa PR-u GAP Polska.
Jako że miesięcznik na co dzień zajmuje się głownie modą, to o polskich projektatnach Borzyszkowska mówi najwięcej. W „Vogue UK” chwali szczególnie Macieja Zienia i Roberta Kupisza, Lilou i całe modowe zaplecze z Mokotowskiej. Obowiązkowym przystankiem ma być VitkAc – miejskie centum luksusu z butikami m.in. Lanvin, Gucci i Yves Saint Laurent. Czytelnicy „Vogue’a” powinni też zajrzeć do Cepelii, by zapoznać się z polskim folklorem.
Nie zabrako zachwytów nad naszą kuchnią. Magazyn poleca różane pączki od Bliklego i specjały od „U Kucharzy”. Za perfekcyjne miejsce na odpoczynek uznano MiTo – połączenie kawiarni z galerią sztyki, prezentującą dzieła młodych polskich artystów. Malownicza fotografia ma zachęcać do spaceru po Ogrodzie Saskim.
Kilka małych akapitów i parę mikroskopijnych zdjęć to może nie szczyt marzeń, ale przed Euro2012 taka promocja jest bezcenna. Szczególnie wśród zagranicznych kibiców.
fot. s3k/creative commons by flickr