Miasto reklamami obwieszone

To już czwarta edycja festiwalu „Warszawa w budowie”. Tegorocznym tematem jest reklama zewnętrzna w mieście.

 

Jak co roku organizatorom zależy przede wszystkim na zwrócenie uwagi mieszkańców na kluczowe aspekty życia w mieście: dziedzictwo architektoniczne, mieszkalnictwo czy użytkowanie przestrzeni publicznej. Wystawa „Miasto na sprzedaż” ma  pokazać jak nieumiejętnie zaprojektowana reklama zmienia się we własną karykaturę i zamiast tworzyć nowoczesny wizerunek wielkiego miasta degraduje jego przestrzeń i zwyczajnie je szpeci. Jednocześnie przedstawi dowody na to, że udany alians reklamy i sztuki jest możliwy.

 

Rotunda PKO przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich w Warszawie, lata 70..jpgRotunda PKO przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich w Warszawie, lata 70., fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe

 

Wystawę można oglądać od 12 października w dawnym Domu Meblowym „Emilia”, który ma zostać siedzibą Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie – organozatora WWB. Architektura wystawy umożliwi widzom podróż po historii reklamy z punktu widzenia przemian ulicy, konsumpcji i handlu, przypomni m.in. jak wyglądała warszawska ulica tuż po upadku PRL-u.

 

Poza wystawą organizatorzy przygotowali bogaty program wydarzeń poświęconych reklamie w przestrzeni publicznej.

 

Muzeum Sztuki Nowoczesnej (dawny Dom Meblowy „Emilia”), ul. Emilii Plater 51, Warszawa.

Ekspozycja potrwa do 9 grudnia 2012, Wystawa czynna od wtorku do niedzieli, w godzinach 12:00-20:00., wstęp wolny.

 

 

Miesiąc juwenaliów czas zacząć!

Powoli pojawiają się pierwsze zapowiedzi wydziałowych juwenaliów na Uniwersytecie Warszawskim....

Nasza (re)generacja

„Gdyż to umiemy: grać w karty, kląć i prowadzić wojnę....

Paraliż decyzyjny XXI wieku – „A co Ty byś zrobił na moim miejscu?”

Czarna czy czerwona? Z cekinami czy bez? Kochanie, podesłałam ci...

Powiedz NIE przemocy
Warszawscy studenci mówią "nie" przemocy wobec kobiet. Do akcji V-Day...