Magazyn PDF

Portal studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

media

Lis podbije internet?

Prowadzi autorski program telewizyjny i szefuje tygodnikowi. Teraz uruchamia portal. Tomasz Lis chce tym samym „podnieść jakość debaty politycznej”. Czy mu się to uda? Odpowiedź w przyszłym roku. 

Portal wzorowany będzie na założonym w 2005 roku amerykańskim „The Huffington Post” (liberalna witryna newsowa i blog polityczny). Powstanie przy udziale NextWeb Media (twórcy między innymi sieci blogowej blomedia.pl). Start serwisu planowany jest na początek przyszłego roku, a budżet ma wynieść ok. milion złotych. Mimo iż z nowym projektem najbardziej kojarzony jest Tomasz Lis, prezes Platformy Mediowej Point Group – Michał M. Lisiecki informuje, że nie jest on jego twórcą, a jedynie jednym z mniejszościowych udziałowców przedsięwzięcia.

Na wzór „The Huffington Post” ma być również zmodernizowany serwis Wprost24.pl. Za pracę odpowiedzialna jest Platforma Mediowa Point Group, do której należy „Wprost”, ale Lisiecki zaznacza, że to dwa niezależne przedsięwzięcia. Jak będzie wyglądała polska wersja „The Huffington Post”? Podczas konferencji Forum IAB Tomasz Lis informował, że chce stworzyć portal informacyjno-publicystyczny z elementami społecznościowymi, na którym znaleźć będzie można najważniejsze wydarzenia z Polski i ze świata. Jednym z powodów, dla których Lis wybrał portal jest fakt, że obecnie najważniejszym medium jest właśnie internet. Dzięki niemu można najłatwiej dotrzeć do młodego pokolenia, na które chce się otworzyć redaktor „Wprost”. Jego platforma „połączy blogi osób, kształtujących polską debatę publiczną w różnych dziedzinach, z artykułami dziennikarzy w redakcji”. – Buduję wreszcie coś, co zmieni zasady dziennikarstwa. Co podniesie jakość debaty publicznej w Polsce – zapewnił internautów, którzy również będą mogli publikować na portalu. Tomasz Lis liczy na 500-800 tys. użytkowników miesięcznie.