Magazyn PDF

Portal studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

media

Bajkowy YouTube

Teledyski, amatorskie filmiki czy zwiastuny filmowe – z tym głównie kojarzy się YouTube. Już wkrótce na popularnym portalu zaszczytne miejsce zajmą… bajki. 

„The New York Times” informuje:  YouTube otwiera się na najmłodszych. W efekcie zawartej z koncernem medialnym Disneya umowy, w serwisie znajdą się m.in. seriale produkowane specjalnie na potrzeby kanału, audycje z telewizyjnego portfolio koncernu oraz amatorskie filmy udostępniane przez użytkowników. Koncern Google, do którego należy YouTube, zainwestował w projekt około 150 mln dolarów. Oprócz kanału Disneya mają powstać również inne kanały tematyczne (m.in. we współpracy z Warner Bros., „The Wall Street Journal”, Thomson Reuters czy FremantleMedia.). Jak podaje serwis Deadline.com., ma ich być ponad sto, kilka zostanie uruchomionych już w listopadzie, reszta dopiero w przyszłym roku.

YouTube to istniejący od 2005 roku serwis internetowy, umożliwiający bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów. Założony przez Chada Hurleya, Steve’a Chena i Jaweda Karima, z siedzibą w San Bruno (Kalifornia, USA) serwis, używany jest głównie do oglądania teledysków, zwiastunów filmowych i innego rodzaju amatorskich filmików. Aby umieścić własny film użytkownik musi być zarejestrowany, a jego konto jest nazywane potocznie „kanałem”. Najpopularniejszym z nich jest obecnie RayWilliamJohnson amerykańskiego komika (4,9 miliona użytkowników).