Bajkowy YouTube

Teledyski, amatorskie filmiki czy zwiastuny filmowe – z tym głównie kojarzy się YouTube. Już wkrótce na popularnym portalu zaszczytne miejsce zajmą… bajki. 

„The New York Times” informuje:  YouTube otwiera się na najmłodszych. W efekcie zawartej z koncernem medialnym Disneya umowy, w serwisie znajdą się m.in. seriale produkowane specjalnie na potrzeby kanału, audycje z telewizyjnego portfolio koncernu oraz amatorskie filmy udostępniane przez użytkowników. Koncern Google, do którego należy YouTube, zainwestował w projekt około 150 mln dolarów. Oprócz kanału Disneya mają powstać również inne kanały tematyczne (m.in. we współpracy z Warner Bros., „The Wall Street Journal”, Thomson Reuters czy FremantleMedia.). Jak podaje serwis Deadline.com., ma ich być ponad sto, kilka zostanie uruchomionych już w listopadzie, reszta dopiero w przyszłym roku.

YouTube to istniejący od 2005 roku serwis internetowy, umożliwiający bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów. Założony przez Chada Hurleya, Steve’a Chena i Jaweda Karima, z siedzibą w San Bruno (Kalifornia, USA) serwis, używany jest głównie do oglądania teledysków, zwiastunów filmowych i innego rodzaju amatorskich filmików. Aby umieścić własny film użytkownik musi być zarejestrowany, a jego konto jest nazywane potocznie „kanałem”. Najpopularniejszym z nich jest obecnie RayWilliamJohnson amerykańskiego komika (4,9 miliona użytkowników).

 

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Norblin na szynach

Co zrobić, żeby wybudować podziemny parking pod zabytkiem? W fabryce...

Rozmowa z Karoliną Jonderko, autorką wystawy "Zaginieni"
O swojej pierwszej indywidualnej wystawie, o współpracy z agencją Napo...
Polski poniedziałek
Poniedziałek to przede wszystkim dwa mocne polskie akcenty. Pierwszy z...
Zwyczajna, niezwyczajna
Feliks Falk przyzwyczaił widza, że w kolejnych filmach bezlitośnie rozlicza...