Magazyn PDF

Portal studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

media

Koniec z tym kabaretem

plusOd siedmiu lat kabaret Mumio udowadniał, że reklama też może być na poziomie. Obok Henia z Tesco oraz Serca i Rozumu z Telekomunikacji Polskiej reklamy Plusa GSM z udziałem Mumio były najciekawszymi reklamami w polskiej telewizji. Kabaret znika z reklam operatora.

Promocję telefonii Plus GSM przejmie agencja reklamowa Change Communications Warsaw. Ma ona nową koncepcję reklam Plusa, w której zabrakło miejsca dla komików z Mumio. Pierwsza kampania nowego twórcy wystartuje przed świętami.

„Pierwszy był spot z energicznym kolesiem w kurteczce, który przychodzi, wali w stół i zaczyna słowotok. Zaczęliśmy improwizować i próbować zmieścić w 25 sekundach początek, środek, puentę lub jej brak” – wspominał dla serwisu Wirtualnemedia.pl Iwo Zaniewski, jeden z szefów i dyrektor kreatywny agencji PZL, która dotychczas obsługiwała Polkomtel. Absurdalny humor Mumio przypadł do gustu widzom spotów i tak kabaret pozostał w branży reklamy na siedem lat. „Kopytko”, „Czasoumilacz” i inne pomysły kabareciarzy były impulsami pozwalającymi im na zdobycie dużej popularności.

Z reklam śmiało się też jury prestiżowych konkursów. Wielokrotnie reklamy z udziałem kabaretu Mumio zdobywały nagrody Effie (za efektywne kampanie reklamowe) i Klubu Twórców Reklamy (KTR).