Magazyn PDF

Portal studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

media

Kolejna wojna „Wprost" z „Newsweekiem"


Ciag dalszy zażartych bojów między dwoma tygodnikami. Tym razem poszło o hasło i logo akcji społecznej „Fajna Polska”, do której prawa roszczą sobie obie gazety

Newsweek” pozwał do Sądu Okręgowego w Krakowie tygodnik Wprost”. Poszło o to, że ten drugi promuje na swoich łamach – poprzez naklejki i artykuły – kampanię społeczną „Polska jest OK”. Według Newsweeka” akcja ta została bezprawnie przywłaszczona przez redakcję Wprost” i jest niemal identyczna z promowaną na stronach Newsweeka” akcją „Fajna Polska”.Polska_OK_czy_Fajna.jpgLoga Wprost” i Newsweeka” / zdjęcie z portalu Wirtualnemedia.pl

Tygodnik argumentuje, że pomysł na akcję społeczną z charakterystycznym logiem promującą Polskę i Polaków powstał w głowie Tomasza Lisa i został przez niego opatentowany. Wprost” odpiera zarzuty mówiąc, że kiedy Lis wymyślał akcję był jeszcze redaktorem naczelnym tej gazety, a sam pomysł na logo i hasło akcji powstał w wydawnictwie Wprost”. Dodatkowo redakcja Wprost” oznajmiła, że po odejściu Lisa akcję „Fajna Polska” specjalnie przemianowano na „Polska jest OK”, ponieważ jest to nazwa bardziej międzynarodowa.

Na razie bitwę wygrywa Newsweek”. Na wniosek tygodnika krakowski sąd zabronił tygodnikowi Wprost” używania i promowania znaków i haseł podobnych do akcji Newsweeka” „Fajna Polska”.