Tygodnik Newsweek jest na polskim rynku od dziesięciu lat. Dziś już mało kto pamięta, że – podobnie jak TVN 24 – pierwszych dniach istnienia musiał się dziennikarsko zmierzyć z wydarzeniami z 11 września 2001.
„Newsweek Polska”, z którym swój tydzień zaczynają dziesiątki tysięcy Polaków, pojawił się na rynku dekadę temu, 3 września. Jako jedna z ośmiu nieanglojęzycznych edycji amerykańskiego pisma „Newsweek” zachęcił czytelników nie tylko zachodniobrzmiącym tytułem, ale również nowoczesnym podejściem do redagowania tekstów, publikowania zdjęć i wyszukiwania tematów. Podobnie jak w przypadku swojej rówieśniczki – stacji TVN24, pismo musiało się zmierzyć z tak poważnym tematem, jak ataki terrorystyczne na World Trade Center i Pentagon. Ówcześni dziennikarze przeszli „chrzest bojowy” – ich dodatek specjalny powstał szybciej niż amerykański. Dziś „Newsweek Polska” promuje się na portalach społecznościowych, oferuje e-wydanie, dostępny jest także w poszerzonej wersji na tabletach.
10. rocznica powstania tygodnika skłoniła redakcję pisma do przyznania po raz pierwszy Nagrody Wolności, którą odebrał Leszek Balcerowicz. Prezentem dla czytelników było natomiast urodzinowe wydanie z 5 września, które dla uczczenia dekady postępu zaprezentowało się w tańszej, bardziej dynamicznej odsłonie i zapoczątkowało kolejny etap z nową szatą graficzną oraz „amerykańskim” logo. Czego „Newsweekowi” życzyli jego główni bohaterowie, czyli posłowie? Utrzymania formy, rzetelnych materiałów, celnych spotrzeżeń oraz braku zastoju w polityce. I dużo uśmiechu.