Dekada Newsweeka

Tygodnik Newsweek jest na polskim rynku od dziesięciu lat. Dziś już mało kto pamięta, że – podobnie jak  TVN 24  – pierwszych dniach istnienia musiał się dziennikarsko zmierzyć z wydarzeniami z 11 września 2001.

1315294761784.jpg

„Newsweek Polska”, z którym swój tydzień zaczynają dziesiątki tysięcy Polaków, pojawił się na rynku dekadę temu, 3 września. Jako jedna z ośmiu nieanglojęzycznych edycji amerykańskiego pisma „Newsweek” zachęcił czytelników nie tylko zachodniobrzmiącym tytułem, ale również nowoczesnym podejściem do redagowania tekstów, publikowania zdjęć i wyszukiwania tematów. Podobnie jak w przypadku swojej rówieśniczki – stacji TVN24, pismo musiało się zmierzyć z tak poważnym tematem, jak ataki terrorystyczne na World Trade Center i Pentagon. Ówcześni dziennikarze przeszli  „chrzest bojowy” – ich dodatek specjalny powstał szybciej niż amerykański. Dziś „Newsweek Polska” promuje się na portalach społecznościowych, oferuje e-wydanie, dostępny jest także w poszerzonej wersji na tabletach.

10. rocznica powstania  tygodnika skłoniła redakcję pisma do przyznania po raz pierwszy Nagrody Wolności, którą odebrał Leszek Balcerowicz. Prezentem dla czytelników było natomiast urodzinowe wydanie z 5 września, które dla uczczenia dekady postępu zaprezentowało się w tańszej, bardziej dynamicznej odsłonie i zapoczątkowało kolejny etap z nową szatą graficzną oraz „amerykańskim” logo. Czego „Newsweekowi” życzyli jego główni bohaterowie, czyli posłowie? Utrzymania formy, rzetelnych materiałów, celnych spotrzeżeń oraz braku zastoju w polityce. I dużo uśmiechu. 

Chłodne otwarcie
Zamiast zwyczajowych nożyczek – młotki. Doktoranci Wydziału Fizyki zamrozili wstęgę...
Nowa strona UW
Od 23 lutego strona internetowa Uniwersytetu Warszawskiego dostępna jest w...
Zobacz, jak rodzą się gwiazdy
Jak zapewnić sobie świetny humor na cały wieczór? To proste....
Wrócę, tam moi bracia
Wystawa pt. „Wrócę, tam moi bracia” poświęcona jest żołnierzom walczącym...