Ponad połowa badanych, bo 50,5 proc., pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych, które miały miejsce po ubiegłorocznej zmianie władzy, wynika z sondażu przeprowadzonego przez United Surveys na zlecenie „Wirtualnej Polski”. Negatywną opinię wyraziło prawie 30 proc. ankietowanych. Uczestnicy badania oceniali rzetelność i jakość mediów publicznych rok po tych zmianach.
Wśród wszystkich badanych, 50,5 proc. wyraziło pozytywną opinię o zmianach w mediach publicznych. Z kolei 15,1 proc. wskazało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 35,4 proc. – „raczej pozytywnie”.
Negatywną opinię na temat rzetelności i jakości nowych mediów wyraziło 29,7 proc. ankietowanych. Wśród nich 16,2 proc. oceniło je „raczej negatywnie”, a 13,5 proc. „zdecydowanie negatywnie”. Niezdecydowanych było 19,8 proc. badanych.
Zadowolenie ze zmian wyrażają głównie zwolennicy obecnej koalicji rządzącej (KO, Trzecia Droga, Lewica). Aż 76 proc. osób z tej grupy oceniło działalność mediów pozytywnie. W tym 30 proc. wskazało odpowiedź „zdecydowanie pozytywnie”, a 46 proc. „raczej pozytywnie”. Negatywnie o działaniach mediów publicznych wypowiedziało się tylko 5 proc. zwolenników rządu („raczej negatywnie”). 19 proc. nie miało zdania.
Wśród wyborców opozycji (PiS i Konfederacja) sytuacja wygląda odwrotnie. Aż 60 proc. osób ocenia zmiany w mediach negatywnie, w tym 38 proc. „zdecydowanie negatywnie” i 22 proc. „raczej negatywnie”. Pozytywną opinię wyraziło tylko 18 proc. zwolenników opozycji („raczej pozytywnie”), a 22 proc. pozostaje niezdecydowanych.
(fot. Unsplash)