Władze Facebooka poinformowały o planowanym wprowadzeniu usprawnień w funkcjonowaniu panelu administracyjnego fanpage’ów. Od teraz każdy post i komentarz publikowany na profilu danej marki, będzie mógł być zweryfikowany pod kątem jego autorstwa. Nowa funkcja zostanie aktywowana 20 lutego.
Do tej pory, w przypadku kiedy fanpage miał np. pięciu administratorów, publikowane przez nich posty lub komentarze były widoczne na profilu jako wypowiedź marki, którą fanpage się zajmuje. Autorstwo tych wpisów było więc nie do rozpoznania. Obecnie ma się to zmienić.
Wspomniana powyżej nowa funkcja, pozwoli każdemu użytkownikowi o statusie administratora, zweryfikować kto jest odpowiedzialny za publikację poszczególnych postów na tablicy fanpage’a. Zmiana ta, będzie bardzo przydatna w przypadkach, gdy firmowa strona na Facebooku ma wielu administratorów. Usprawni ona koordynację pracy pomiędzy nimi, zweryfikuje, który z nich nie wywiązuje się z powierzonych mu obowiązków, jak również zwiększy kontrolę nad publikowanymi treściami.
Zmiany mają być aktywowane 20 lutego. Niestety nie obejmą od razu wszystkich funkcji administracyjnych. Na początek będą weryfikowały jedynie komentarze i posty, zarówno te bieżące jak i zaplanowane do publikacji. Na rozszerzenie ich o kolejne funkcje należy jeszcze trochę poczekać.