Prace światowej klasy polskiego artysty Wojciecha Fangora ozdobią stacje II lini metra. Spór dotyczący praw autorskich między artystą a miastem co do wyglądu budowanych stacji zakończył się ugodą. Fangor będzie sprawował osobisty nadzór nad realizacją projektu.
Wojciech Fangor to urodzony w Warszawie malarz, grafik, plakacista i rzeźbiarz. Był współtwórcą polskiej szkoły plakatu.W latach 60. i 70. stworzył serię obrazów z charakterystycznymi kołami i falami, wywołujących efekty optyczne, podobne do uzyskiwanych w sztuce op-artu. Za swoją działalność artystyczną otrzymał liczne nagrody i odznaczenia. Jego twórczość została zaprezentowana w filmie dokumentalnym Fangor notatki z wystawy z 1991 roku produkcji TVP. Był też bohaterem filmu dokumentalnego z 2009 roku pt. Polnische Plakat Kunst: Wojciech Fangor, będącego częścią cyklu dokumentalnego przedstawiającego sylwetki grafików polskiej szkoły plakatu.
Artysta pozwał miasto i budowniczego metra za naruszenie praw autorskich w skutek przerobienia jego rysunków. Rysunki te były namalowane kredkami na kilkudziesięciocentymetrowych paskach papieru miały być część projektu konsorcjum Metroprojekt i firmy architektonicznej AMC – Andrzej M. Chołdzyński – firmy, która zwyciężyła w 2007 r. w konkursie ogłoszonym przez miasto. Projekt został przetworzony na „wersję wykonawczą”. Fangor uznał, że przerabiając rysunki, pozbawiono go nadzoru wykonawczego nad dziełem. Proces zakończył się jednak ugodą.
Grafika słynnego artysty przeobrazi stacje metra w istne galerie sztuki współczesnej.
Zmierzając do jej wejścia zobaczyć Bedzie można ujrzeć przezroczysty dach w jednej z 7 wersji kolorystycznych. Będzie miał on kształt litery „M“ i przypominał rozpostarte skrzydła motyla.
Stacja Powiśle ma być w barwach oceanu, Stadion – zielona, na stacji Rondo Daszyńskiego dominować ma czerwień, a fioletowy Nowy Świat ma kojarzyć się z krzykliwymi neonami londyńskiego Soho.
Wewnątrz stacji, na ogromnych multimedialnych ekranach, na ścianach peronów, ukażą się m.in. kolorowe grafiki wykonane przez Fangora czy wystawy z europejskich muzeów i galerii.
Po wyjściu z pociągu trudno będzie spostrzec, że jest się pod ziemią. A to dzięki wyświetlonemu na ścianach obrazowi z kamer ustawionych przed wejściem. Już w pociągu lub stojąc na peronie będzie można poczuć się jak na ulicy.
Na przykład wysiadając na stacji Świętokrzyska, już na peronie można będzie zobaczyć, czy Pałac Kultury oświetla właśnie słońce, czy trzeba wyciągnąć parasol, gdyż miasto tonie w strugach deszczu.
Dzięki projektowi artystycznemu wykorzystującemu jaskrawą kolorystykę Warszawa zyska zupełnie nowe kolory i będzie mogła pochwalić się nowoczesnym wystrojem stacji metra, a tym samym konkurować z europjskimi stolicami sztuki współczesnej.