Po raz pierwszy na jednej scenie dwie osobowości, które odważnie operują językiem ojczystym. Obydwoje zadebiutowali w nowych rolach w 2014 roku, choć debiutantami dawno nie są. Błażej Król zaczął podpisywać muzykę swoim nazwiskiem, a Dorota Masłowska z pisarki przedzierzgnęła się w garażowo-estradowego idola – Mister D.
KRÓL ma za sobą kolejny niesamowity rok. Po zamrożeniu duetu UL/KR popełnił solowy debiut i już po pierwszych koncertach z nowym zespołem wiadomo było, że forma w jego przypadku może tylko zwyżkować, a mądre głowy twierdziły, że nagrał najlepszą dotąd płytę. Ze swoją mieszanką elektronicznego popu spod znaku the XX i liryki porównywanej do dokonań Grzegorza Ciechowskiego trafił m.in. na Openera, OFF Festival czy Electronic Beats, a „Nielot” zawojował większość muzycznych podsumowań roku z 3. miejscem na liście Gazety Wyborczej na czele. Błażej nie zasypuje gruszek w popiele i na koncercie w Basenie będzie można usłyszeć nowy program, na który złożą się utwory z nagranego już następcy „Nielota”.
MISTER D. skazany był na kontrowersje, podobnie jak jego autorka. Wydana przez Galerię Raster płyta „Społeczeństwo Jest Niemiłe” uruchomiła lawinę komentarzy, a niewzruszona autorka porozumiewała się z publicznością wyłącznie za pomocą koncertów i teledysków. Viralowy potencjał obrazu do „Chleba” za sprawą gościnnego udziału Anji Rubik doceniły media światowe, a dyskusja o premierze klipu o wszystko mówiącym tytule „Tęcza” 11 listopada nie milknie do dziś. Mister D. pojawiał się w Warszawie w ramach wystawy, na deskach teatru, jako support Die Antwoord czy w kamienicy przed Ambasadą Rosyjską, czas więc najwyższy, by w pełnym anturażu, Artysta Roku wg. Onet.pl pojawił się w Basenie.