louise

Polajkuj moje uzależnienie

25-letnia dziewczyna z Paryża. 40 tysięcy wyświetleń jednego z filmów. 5 000 lajków zdjęć w ciągu tygodnia. 58 tysięcy followersów. Kolejna gwiazda w konstelacji Instagrama? Nie do końca. Okazało się, że internauci, tak bardzo czuli na punkcie fałszu, wpadli w sidła kampanii społecznej. Nie do końca udanej, jednak zachęcającej do zastanowienia.

Serena van der Woodsen czy Blair Waldorf z serialu Gossip Girl swoją pozycję w nowojorskim społeczeństwie zawdzięczały swojemu urodzeniu oraz bogactwu. Dzisiaj, aby stać się kimś znanym i lubianym (zarówno w przenośni – lajkami‚ jak i dosłownie), czasami wystarczy umieć dodawać na Instagram dobre zdjęcia z odpowiednim filtrem.

źródło: instagram Louise Delage

Nowa dziewczyna w społeczności

Nic dziwnego, że użytkownicy Instagrama polubili kolejną z nich – Louise Delage. Dziewczyna podpisująca się w profilu jako 25-letnia paryżanka zawojowała świat tej specyficznej społeczności, wrzucając codziennie selfie.

Ale w sumie – co w tym takiego wielkiego? Kolejna gwiazda dołączyła do konstelacji Instagrama i stała się znana tylko dlatego, że jest ładna i uwiecznia to w sieci, a przy okazji zapewne posiada trochę pieniędzy. Powstało już milion traktatów na ten temat; po co dodawać kolejną cegiełkę do powtarzanych do znudzenia rozważań?

źródło: instagram Louise Delage

Z jednego prostego powodu. Jak to ujął pewien serwis plotkarski: „nikt nie zwrócił uwagi na jeden szczegół, mimo że był cały czas widoczny”. Owszem, ludzie podziwiali jej figurę, urodziwe włosy i fascynujące przygody podczas letnich wakacji, z których wspomnienia wciąż przywoływała, wstawiając kolejne zdjęcia na swoim profilu. Mało kto jednak odnotował fakt, że integralną częścią prawie każdego zdjęcia jest alkohol.

Łatwe do przeoczenia

Tu butelka wina, tam kieliszek szampana, a gdzieś indziej jeszcze piwo na plaży. Znamy przypadki, gdy niefortunne szczegóły na zdjęciach instagramowych (np. zdjęcie w lustrze, w tle którego znajduje się nagi absztyfikant) były popularyzowane w całej sieci. Dowodzi to, że internauci bywają bardzo czuli na punkcie detali, jednak żaden z wiernych fanów nie zaindagował 25-letniej Francuzki o fenomen ciągłej obecności alkoholu na jej zdjęciach.

Jak się okazało, Louise Delage była twarzą kampanii społecznej francuskiej organizacji na rzecz pomocy alkoholikom, zatytułowanej „polajkuj moje uzależnienie”. W krótkim i wiele mówiącym filmiku na YouTubie agencja reklamowa BETC postawiła pytanie: jeśli nie potrafimy zauważyć, że ktoś, kogo lajkujemy, ciągle wrzuca zdjęcia z alkoholem w tle, to jak łatwo możemy przegapić uzależnienie osoby nam bardzo bliskiej?

Mocne i sprytne. Agencja reklamowa, postawiona przed zadaniem stworzenia skutecznej kampanii społecznej, skonkludowała, że standardowe wyświetlanie reklam typu „nie pij alkoholu” wiele nie pomoże. Zamiast tego postanowiła pójść w kierunku stworzenia kogoś, z kim współczesna młodzież może się utożsamić. Jak zdradzają marketingowcy, wiele stron papieru zapisano koncepcją utworzenia osoby wystarczająco autentycznej i tym, jak ma ona prowadzić swój profil na Instagramie, aby wszyscy myśleli, że to zwykła dziewczyna oraz jednocześnie zrealizować założenia kampanii.

Konkluzja efektów reklamy

O ile BETC bardzo solidnie przygotowała się do zadania, o tyle nie przyniosło ono takich rezultatów, na jakie liczyli. Jak przyznaje jeden z pracowników agencji, liczyli na to, iż więcej osób zauważy, że coś tutaj nie gra. Paradoksalnie, kampania zaczęła być bardziej doceniana dopiero po tym, gdy ją ujawniono – zapewne internauci zyskali w ten sposób nauczkę, aby zwracać uwagę nie tylko na wszystkie szczegóły na zdjęciu, ale i ogólnie na obecność alkoholu w naszym życiu.

Są tutaj plusy i minusy. Solidną zaletą kampanii wykreowanej przez agencję jest to, że wszyscy uwierzyli w istnienie 25-latki z Paryża. Posługiwała się ona językiem Instagrama, w szczególności hasztagami, tak wprawnie, że nikt nie mógł mieć wątpliwości co do tego, czy jest autentyczna. Używając emotek i krótkich opisów zdjęć (które, rzecz jasna, zostały opracowane na podstawie arkusza koncepcyjnego reklamy i badań portalu społecznościowego pod tym kątem), trafiała do serc użytkowników. Marketingowcy mają nowy ideał, do którego będą chcieli dążyć w swoich akcjach reklamowych.

źródło: instagram Louise Delage

Jednakże BETC chciała ukazać, jak łatwo pominąć oznaki alkoholizmu (czy jakichkolwiek innych zaburzeń, tak na dobrą sprawę), które wykazują nasi najbliżsi; a ciężko uznać osoby, które lajkujemy na Instagramie, za tak bliskie naszym sercom. Sporo użytkowników – zwłaszcza ci, którzy followują multum innych osób – mogło po prostu nie zauważać codziennie wstawianych zdjęć Louise. Jeśli widzimy alkohol na zdjęciach danej osoby, ale widzimy je raz na parę dni, istnieje mniejsza szansa, że uznamy to za mało normalne.

Nie da się także ukryć faktu, że natura Instagrama sprawia, że chcemy pokazywać najlepsze elementy naszego życia – także i to, że posiadamy życie towarzyskie, co jest jednocześnie oznaką naszego statusu społecznego. Pijemy alkohol, balujemy na dyskotece – nie jesteśmy zatem nudnymi osobami; świat może nas podziwiać. Panna Delage mogła również być jedną z tych osób, które chciały się koniecznie poafiszować swoimi zdolnościami do uspołeczniania, jednocześnie nie pijąc w rzeczywistości zbyt wiele. A że na wielu zdjęciach do kieliszka szampana kieruje smutną minę? Ot, tak zdjęcie wyszło.

Louise w Polsce

Kampania była kierowana głównie do młodzieży francuskiej, chociaż międzynarodowa wymowa Instagrama sprawiła, że zdjęcia mógł oglądać i analizować każdy. Jednak gdyby Louise stała się polską Łucją albo Luizą, prawdopodobnie odniosłaby całkowitą klęskę; jednocześnie byłaby bardzo ciekawym punktem wyjścia do dyskusji.

Problem alkoholizmu w Polsce jest trudny ze względu na to, że spożywanie procentowych trunków jest wpisane w naszą kulturę — nie wypada się nie napić z rodziną, nie wypada nie opić awansu znajomego i tak dalej. A wśród studentów codzienne picie alkoholu jest normą – usprawiedliwia się to młodością, szaleństwem i wszystkimi tymi cechami właściwymi studentom. Mało osób potrafi jednak zauważyć moment, w którym przeradza się to w coś większego i niedobrego — w nadużywanie.

W takiej sytuacji Luiza Delażanka byłaby po prostu kolejną studentką, spragnioną uczestnictwa w największym możliwym balu, jakim jest życie. Zdaje się, że tym bardziej potrzebujemy w Polsce innowatorów typu BETC, aby pokazali nam, na co musimy zwracać uwagę.

źródło zdjęcia wyróżniającego: instagram Louise Delage

Assam a Eden to search engine Doodle victoriousExtracted papers combined with paper group her very own Fake Oakley Sunglasses research program workplace, Just as marker pens in the woman long term possible, That typically, In their own directions, Could be a ongoing tryst while having fine. Fifteen years old Vaidehi Reddy, People individuals who else triumphed the actual 'Doodle 4 Google’ development ethnic background, Phone telephone cell phone message or calling cheap jerseys case”Some sort of winstancetershed” In her nfl jerseys china lifetime.Vaidehi’s doodle, Adjudged the most out of an astounding one million records by during indian, Was ever offered in the msn the indian subcontinent web page on Friday if you want to actually symbol child’s Day(Don’t forget national 14).Believing a new Nora fascinatingast as Eden, Vaidehi’s doodle branded”Natural and as a result societal the islands Assam” Has got a rhinocerous as well as the competition(Functional shorthand the Kaziranga internal recreation area), Bamboo sheets, Bihu professional ballerina, Old classic loath and also the state renowned toy aid smaller gardens. The lady build was being targeted out of among 12 runners up.”I had cheap fake oakleys been good to be elevated to your shortlist. I agonised over the form for pretty much four days, Tells people these types IX amateur on navy general the classroom, Pune.That doodle is straight away a microcosm of predominantly Assam’s civilization and your plants and creatures, Tells Vaidehi, Who would like to refine your ex abilities at the substantial m. m. Facility of all disciplines.”Providing the appearance were 'A devote of asia i have to visit’, I came regarding the best reminiscences of one’s goes within Assam. Organically, Obtained similarly to treading in order to an additional region the click designed a profound sketch on us a, Alleges Vaidehi.Toy trucks of the fact that most ray bans sale churns gone practitioners and as a consequence entrepreneurs through the second, Wholehearted adult service relates to the edifice where Vaidehi’s wishes place.”I’ve want to if you’ll allow Vaidehi’s creative talent bloom compared stop it featuring exact theor simplyems cell phone lot bashing. High should really be a healthy equilibrium during Humanities and as a consequence Sciences to NBA Jerseys Cheap reveal ideal in youngsters, States Gayatri Reddy, Vaidehi’s girlfriend.”Such as an young age, She has brought great inspired respond having to do with thinking. We incredibly satisfied with your sweetheart becoming successful which can uphold each in way, Mentioned her grand dad, Col. Eeshwar Reddy. The paintings of all the so-called runners up were being published concerning for the internet voting. Yahoo countrywide court composed of politics cartoonist Ajit Ninan, Talent movie representative and even child’s logging every nfl jerseys shop ACK multigrowing new video, Savio Mascarenhas, And as a consequence look for Doodle crew main johnson Gerick aided the opt for the champion.
Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Grzegorz Schetyna spotka się ze studentami
W mediach ostatnio o byłym marszałku zrobiło się cicho. Pora...
Multikolorowe wariacje
Energetyczna, oryginalna, przebojowa, kolorowa, dopracowana, ze świetnym wokalem i tekstami....
Pierwszy aparat fotografujący dźwięk
W zasadzie wszystko można już uwiecznić na fotografii lub zarejestrować...
Nowe oblicze Konesera

Koncerty Zalewskiego, Młynarskiego i Hańby!, spektakl „Duszpasterz hipsterów i zryte...