Roślinne alternatywy tracą na popularności, a mięso i wędliny odzyskują pozycję. W 2024 roku klienci przeznaczyli na nie 34 miliardy złotych, co stanowi wzrost o 3,6% w porównaniu do roku poprzedniego – donosi „Rzeczpospolita”. Choć rynek mięsa i wędlin wzrósł o 3,6% pod względem wartości, nie wynika to wyłącznie ze wzrostu cen. Wzrost ilościowy dla wędlin wyniósł niecałe 0,3%, a dla mięsa czerwonego – 1% – pokazują dane firmy badawczej Consumer Panel Services YouGov, udostępnione przez „Rzeczpospolitą”.
„Wzrost cen oraz zmiany w preferencjach żywieniowych sprawiły, że konsumenci zaczęli kupować mniejsze ilości mięsa i jego przetworów, a także zrezygnowali z robienia zapasów na rzecz bardziej przemyślanych zakupów. Obecnie jednak widać, że przewidywania o kryzysie tej branży były przesadzone” – stwierdził w rozmowie z dziennikiem Grzegorz Mech z firmy Consumer Panel Services YouGov.
(Fot. Unsplash)