Według badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Multirent, tylko 9% Polaków uważa ekologiczność samochodu za najważniejszy czynnik przy jego wyborze, natomiast dla 29% ma ona duże znaczenie. Dla 38% respondentów jest to kwestia umiarkowanie istotna, a 20% przywiązuje do niej niewielką wagę. 4% badanych nie miało sprecyzowanego stanowiska w tej sprawie.
Twórcy badania zauważyli również, że mężczyźni przykładają mniejszą wagę do ekologicznego aspektu pojazdu niż kobiety – aż 24% panów stwierdziło, że nie jest to dla nich ważne, w porównaniu do 14% kobiet.
Badanie przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Multirent wykazało, że 56% ankietowanych nie jest skłonnych dopłacać za bardziej ekologiczne innowacje w samochodach. Z kolei 34% respondentów byłoby gotowych zapłacić więcej, o ile mieliby pewność, że pojazd rzeczywiście jest przyjazny dla środowiska. 10% badanych nie potrafiło jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
Jak zauważył Piotr Półtorzycki, członek zarządu Santander Consumer Multirent, cena samochodu z ekologicznymi rozwiązaniami może być istotnym czynnikiem, szczególnie dla osób młodszych, które dopiero zaczynają karierę zawodową. W grupie wiekowej 18–29 lat tylko 30% respondentów wskazało aspekt ekologiczny jako ważny przy zakupie auta. Dla porównania, wśród osób powyżej 60. roku życia odsetek ten wyniósł aż 52%.
(za: Nauka w Polsce)
(fot. Michael Marais on Unsplash)