growtika-nGoCBxiaRO0-unsplash

Polacy nie ufają sztucznej inteligencji

Według raportu KPMG, 41% Polaków deklaruje zaufanie do sztucznej inteligencji, co jest wynikiem niższym niż średnia globalna wynosząca 46%. Polacy darzą większym zaufaniem uczelnie wyższe i instytucje badawcze zajmujące się AI niż duże firmy technologiczne czy organy państwowe.

Z raportu „Sztuczna inteligencja w Polsce. Krajobraz pełen paradoksów” wynika, że 77% ankietowanych przynajmniej w umiarkowanym stopniu akceptuje obecność AI w codziennym życiu. Mimo to, tylko 41% wyraża zaufanie do tej technologii, co wskazuje na ostrożne, choć coraz bardziej zainteresowane, podejście Polaków do jej praktycznego zastosowania – zauważają eksperci.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że kluczowym czynnikiem budującym zaufanie do AI jest możliwość cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych – ten aspekt wskazało 89% badanych. Istotne dla respondentów są także: monitorowanie dokładności systemów AI (86%) oraz zapewnienie możliwości interwencji człowieka w razie błędów lub niewłaściwych decyzji podejmowanych przez technologię (85%).

Największym zaufaniem w kontekście wykorzystania AI cieszą się wśród Polaków uniwersytety i placówki naukowo-badawcze – ufa im 87% respondentów. Kolejne miejsca zajmują instytucje ochrony zdrowia (72%) oraz duże firmy technologiczne (70%). Ogólnie 64% badanych ufa firmom korzystającym z AI. Najniższy poziom zaufania odnotowano wobec instytucji państwowych – tylko 55% respondentów darzy je zaufaniem w kontekście wdrażania sztucznej inteligencji.

(za: PAP)

(fot. Growtika na Unsplash)

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Gdzie się pokazać?

Szukasz miejsca, gdzie możesz pokazać swoje zdjęcia? Możliwości jest wiele....

Przed sesją – na koncert!

Znajdujemy się właśnie na półmetku największego studenckiego święta, Juwenaliów. Na...

Leonardo da Vinci, Goethe i Dostojewski komiksu
Osamu Tezuka w ciągu ponad 40 lat swojej pracy twórczej...
Okładkowe królestwo w Karrot Kawa i Kultura

Różowy receptą na sukces. To nie porada Paris Hilton, a...