Kto by nie chciał tańczących butów? – pomyśleli Brytyjczycy i opracowali oryginalną promocję Converse’ów. Tańczące trampki odwiedziły również Polskę.
The Canvas Experiment to ważąca prawie pół tony instalacja, którą zamówiła firma Converse do promocji swoich trampek. Granatowe i różowe, naturalnych rozmiarów buty przymocowano do kilkumetrowej konstrukcji i połaczono z komputerem. Trampki poruszały się w rytm muzyki, naśladując ludzkie ruchy. Skąd taki pomysł? Ma podkreślić charakter i wartości marki: kreatywność, nowatorstwo, prawo do wyrażania siebie oraz łączność z muzyką.
Instalacja została sprowadzona także do Polski (jeździła po Wielkiej Brytanii, była także m.in. w Berlinie). Konstrukcja została ustawiona 12 września w warszawskim sklepie Converse w Galerii Mokotów, a dzień później pojawiła się w sklepie Soul w Galerii Krakowskiej. W obu sklepach była ekspozycją witryny przez dwa tygodnie.
Efekty można zobaczyć tutaj.