Ilon Specht była nie tylko wybitną copywriterką, ale i rewolucjonistką w dawnym świecie marketingu i reklamy, w którym panowała męska dominacja. Już jako młoda dziewczyna postanowiła zawalczyć o pozycję kobiet na rynku. I zdecydowanie jej się to udało — to ona jest twórczynią legendarnego już hasła reklamowego marki L’Oreal Paris – Bo jesteś tego warta, który jako pierwszy w historii ukazuje kobietę Jabo podmiot, a nie przedmiot. Te trzy pozornie proste słowa stały się nie tylko przełomem w świecie reklamy, który pomaga kobietom wchodzić bezprecedensowo na rynek, nie obawiając się krytyki, czy lekceważenia ze strony płci męskiej. Stanowią one również manifest kobiecej siły i poczucia własnej wartości, który od 1971 roku, przez ponad 50 lat nie stracił swojej wartości.
Ilon Specht wniosła nieoceniony wkład w naszą markę i ruch na rzecz wzmacniania pozycji kobiet. Jej słowa codziennie przypominają nam o naszej wartości i inspirują do dążenia do celów bez wahania. To właśnie jej czterowyrazowy manifest zapoczątkował zobowiązanie L’Oréal Paris do wspierania kobiet. Jej dziedzictwo napędza naszą misję i globalny ruch na rzecz równości – mówi Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President L’Oréal Paris. (Źródło: Elle.pl)
7 marca 2025 roku w warszawskim Kinogramie w Fabryce Norblina odbyła się premiera poruszającego filmu dokumentalnego ,,The final copy of Ilon Specht”, opowiadającego historię copywriterki nie tylko z jej perspektywy, ale również z perspektywy jej przybranej córki – Alison. Zamysł podwójnej narracji nie był od początku w planach, został niestety narzucony producentom z uwagi na stan zdrowia Specht, która zmarła chwilę po zakończeniu zdjęć. Dokument trafia prosto w serca widzów — obrazuje to, w jaki sposób zmieniał się świat reklamy i podkreśla siłę, jaką noszą w sobie kobiety. Szczególnie wzruszające są wypowiedzi pasierbicy Alison, która opowiada o tym, jak Ilon odmieniła jej życie i pomogła jej uwierzyć w siebie i to, że jest tego warta.
Film pojawił się na platformie Amazon Prime w najodpowiedniejszym momencie, czyli w światowy dzień kobiet i dostępny będzie do obejrzenia do 2026 roku.