Prawicowa prasa zyskuje czytelników

NEWSSTAND© 2007 Nicholas BoosLiderem wzrostu pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy została „Gazeta Polska”. W marcu tego roku sprzedawała średnio 71 890 egzemplarzy każdego tygodnia. To wzrost o 4 proc. względem marca 2011. Ta sama wartość dla „Uważam Rze” spadła co prawda o 6,7 proc., ale i tak tygodnik Pawła Lisickiego zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży dla tygodników opinii. Bez większych zmian pozostaje też płatne rozpowszechnianie „Gościa Niedzielnego”, który pozostaje liderem w swojej kategorii

Dramatycznie prezentuje się sytuacja „Przekroju”. Liczba sprzedawanych egzemplarzy spadła o ponad 15 000. W marcu bieżącego roku tytuł Hajdarowicza sprzedawał się średnio w liczbie 20 724 egzemplarzy. Także redakcja „Wprostu” ma powody do zmartwień. Ich sprzedaż zmalała o 20 tysięcy w omawianym okresie, do liczby 71 696.

Generalnie, większość tytułów odnotowała spadek sprzedaży, co jest znamienne dla obecnego kryzsu prasy drukowanej. Z drugiej strony, kilka czasopism zwiększyło sprzedaż. Oprócz wcześniej wymienioniej „Gazety Polskiej”, także „Newsweek Polska” i „Gość Niedzielny” zyskały czytelników (po około 2000). Osobno prezentuje się tygodnik z przedrukami „Angora”, którego sprzedaż nieznacznie zmalała, ale wciąż utrzymuje się na poziomie ponad 350 000 egzemplarzy.

Pełne statystyki można znaleźć tutaj.

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Otwarcie 57. sezonu Koncertów Chopinowskich

Juwenalia i Noc Muzeów skradną zapewne piątek i sobotę w...

Rentgen na rowerze
Kopernik znowu w akcji, a to za sprawą Marii Skłodowskiej...
Flesz w pigułce
Używanie lampy błyskowej często wydaje się procesem skomplikowanym i nie...
Rodzinny labirynt
Nieznaną przeszłość najlepiej odtworzyć z fragmentów wspomnień osób bliskich. Konwencję...