Prawicowa prasa zyskuje czytelników

NEWSSTAND© 2007 Nicholas BoosLiderem wzrostu pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy została „Gazeta Polska”. W marcu tego roku sprzedawała średnio 71 890 egzemplarzy każdego tygodnia. To wzrost o 4 proc. względem marca 2011. Ta sama wartość dla „Uważam Rze” spadła co prawda o 6,7 proc., ale i tak tygodnik Pawła Lisickiego zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży dla tygodników opinii. Bez większych zmian pozostaje też płatne rozpowszechnianie „Gościa Niedzielnego”, który pozostaje liderem w swojej kategorii

Dramatycznie prezentuje się sytuacja „Przekroju”. Liczba sprzedawanych egzemplarzy spadła o ponad 15 000. W marcu bieżącego roku tytuł Hajdarowicza sprzedawał się średnio w liczbie 20 724 egzemplarzy. Także redakcja „Wprostu” ma powody do zmartwień. Ich sprzedaż zmalała o 20 tysięcy w omawianym okresie, do liczby 71 696.

Generalnie, większość tytułów odnotowała spadek sprzedaży, co jest znamienne dla obecnego kryzsu prasy drukowanej. Z drugiej strony, kilka czasopism zwiększyło sprzedaż. Oprócz wcześniej wymienioniej „Gazety Polskiej”, także „Newsweek Polska” i „Gość Niedzielny” zyskały czytelników (po około 2000). Osobno prezentuje się tygodnik z przedrukami „Angora”, którego sprzedaż nieznacznie zmalała, ale wciąż utrzymuje się na poziomie ponad 350 000 egzemplarzy.

Pełne statystyki można znaleźć tutaj.

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Czajka to nie mewa
Nowa inscenizacja jednego z najciekawszych dramatów Czechowa jest zarazem współczesna...
Natolin otwiera swoje podwoje dla zwiedzających

Jan III Sobieski polował tu na bażanty, po wojnie zaś...

Humanizm wedle wizji Mołgi

Dezawuacja kierunków powszechnie uznawanych za humanistyczne to proces dosyć częsty...

Niezwykłe zdjęcia

W lipcowe środy założyciele Instytutu Fotograficznych Technik Szlachetnych w Fotoplastikonie...