O przyjemności słów kilka

8 lutego pojawił się w sprzedaży drugi numer „Chimery”. Magazynu literacko-kulturalnego.

 

Tematem przewodnim drugiego numeru jest przyjemność. W numerze m.in.: wywiad z Maciejem Stuhrem, reportaż Marty Szarejko, reportaż Andrzeja Mellera, fragment książki Małgorzaty Szejnert, „My, właściciele Teksasu” oraz zniewalająca słodycz endorfin. Felietony napisali: Michał Ogórek, Joanna Bator, Edward Pasewicz, Janusz Rudnicki. Jak co miesiąc numer zamyka felieton Make Life Harder. W magazynie pojawią się także ilustracje Agaty Dudek i Anny Halarewicz. Okładkę zaprojektował Cyprian Kościelniak. Specjalnie dla „Chimery” powieść napisał Tadeusz Dąbrowski, a Szczepan Twardoch – opowiadanie.

 

zdjeciewtle2.jpg

 

Z zamiłowania do literatury

– „Chimerato magazyn, jakiego trudno szukać na półkach kiosków czy księgarni w Polsce. Jest autentyczny i intensywny, koncentruje się na literaturze, kulturze oraz sztuce. Wierzymy, że na polskim rynku prasowym, hołdującym przaśnym rozrywkom i płytkim treściom, jest miejsce na magazyn inteligentny i wyrafinowanymówi Rafał Bryndal, redaktor naczelny „Chimery”.

Założycielami pisma jest trójka przyjaciół, których połączyło wspólne zamiłowanie do literatury i sztuki: Rafał Bryndal, Juliusz Donajski – twórca pierwszej cyfrowej galeriisztuki Polsce wydawca Media&MarketingPolska” – oraz Andrzej Sobol, były prezes ABC Data.

Do współpracy przy „Chimerze” Rafał Bryndal zaprosił znanych polskich poetów, pisarzy i publicystów, m.in.: Małgorzatę Reimer, Edwarda Pasewicza, Piotra Koftę, Joannę Bator, Janusza Rudnickiego, Andrzeja Mellera, Kubę Wojewódzkiego, Martę Szarejko, Anitę Zuchorę, Adama Wiedemana, Marcelinę Szumer, Urszulę Engelmayer i Agnieszkę Wolny-Hamkało.

Nie bacząc na nieprzychylne rokowania ekspertów od medialnego galimatiasu, grupa szaleńców, jeszcze ufnych w intelektualne potrzeby kulturalnych osób, postanowiła zjednoczyć swoje siły, by wydawać nieprzeciętne pismo.Chimerato literacko-kulturalny miesięcznik, który kusi zarówno treścią, jak też oprawą graficzną. Ambicją twórców tego ponadczasowego magazynu jest osiągnięcie wysublimowanej równowagi między inteligentnym tekstem a impresyjną ilustracją. Dzięki takim założeniomChimerapowinna stać się już wkrótce archipelagiem dobrego stylu. Gwarantują to najlepsi autorzy, których klasa nie wynika wcale z liczby sprzedanych książek ani z częstotliwości pojawiania się w programach telewizji śniadaniowej. O ich poziomie świadczą mądre zdania, oryginalne sądy i zdrowy dystans do tego, co dzieje się zarówno w nich samych, jak też po obu stronach ulicy – pisze w swoim pierwszym wstępniaku do „Chimery” Rafał Bryndal.

chimera_okladka (2).jpg„Chimera” jest miesięcznikiem, dostępnym w najważniejszych salonach prasowych. Adresowana jest do osób powyżej 25 roku życia, z wyższym wykształceniem, aktywnie poszukujących ambitnych i ekskluzywnych treści. Koszt magazynu – 10 złotych, nakład – 10 tysięcy.

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Teatralna PReriestrojka albo plakatowe mezalianse z rozsądku
Przyglądając się temu, jakim przeobrażeniom na przestrzeni dziejów podlegała sztuka...
Warsztaty mediowe o żywności
Do 20 marca można się zgłaszać na warsztaty mediowe na...
Mądrze wybieraj studia
Prawie 30 proc. absolwentów wyższych uczelni nie ma pracy. Jedną...
Kredytowa pułapka
Nierozważne zaciąganie kredytów jest jak stąpanie po cienkim lodzie. W...