Eksperyment się opłacił

Cena akcji New York Times CO. wzrosła o 7 procent. Sposób na sukces? Według wydawcy: płatna elektroniczna prenumerata dziennika.

300px-The_new_york_times_building_in_new_york_city.jpgW marcu zarząd NYT podjął ryzykowną decyzję o wprowadzeniu opłat za treści umieszczane w Internecie. Wpływy z reklam w sieci nie pokrywały kosztów publikacji darmowych informacji. W pierwszym miesiącu od wprowadzenia zmian NYT udało się zdobyć 100 tys. prenumeratorów wydań elektronicznych. Wynik nie wzbudził zaufania inwestorów, którzy obawiając się jedynie czasowego zainteresowania, zbagatelizowali oznaki wyjścia z kryzysu.

Wrześniowe dane o 324 tys. subskrybentach musiały zatem wzbudzić tyle zamieszania. Tym bardziej, że według informacji opublikowanych przez wydawnictwo, od początku lipca do końca września br. udało mu się wypracować zysk wielości 15,7 mln dol. Warto zaznaczyć, że analogicznym okresie 2010 roku firma poniosła straty rzędu 4,3 mln dol.

– Należy pamiętać, że prace nad płatnym modelem trwały bardzo długo. Jesteśmy zadowoleni jednak, że się ich podjęliśmy, ponieważ wyniki są doskonałe. Zmiana się opłaciła – podkreśliła Janet Robinson, szefowa wydawnictwa.