0_okladka_F

Teraz Nauka – rusza nowa seria podcastów popularyzujących naukę!

Fundacja Szkolnictwo Dziennikarskie działająca przy Wydziale Dziennikarstwa i Bibliologii z wielką przyjemnością ogłosiła, że Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego powierzyło im realizację projektu „Teraz Nauka” w ramach programu Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego. Projekt obejmować będzie produkcję i emisję podcastów dotyczących różnych zagadnień naukowych, podanych w ciekawy i przystępny sposób.

„Teraz Nauka” ma na celu stworzenie 10 audycji radiowych poświęconych promocji i popularyzacji badań naukowych, działalności polskich uczelni, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć naukowych studentów. Audycje nagrywane i emitowane będą w Akademickim Radiu Kampus oraz raz w tygodniu powtarzane w w akademickim Radiu Luz z Wrocławia.

Dostarczane przez media studenckie informacje pomogą odbiorcom właściwie je odczytywać oraz dokonywać ich selekcji. Powszechnie wiadomo, że popularyzowanie wiedzy naukowej i wyjaśnianie wyników badań w praktyce okazuje się trudne i często nie przynoszą spodziewanych efektów. Rola w tym zakresie przypada mediom i dziennikarzom. W audycjach zostaną zaprezentowane m.in. prace naukowców, działalność jednostek badawczych, wynalazki studentów, w tym zagadnienia związane z obronnością i sztuczną inteligencją.

Zachęcamy gorąco do tego, aby śledzić projekt na fanpage’u Fundacji: https://www.facebook.com/fundacjaFSD/

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Dziwidło znów zadziwi odwiedzających Ogród Botaniczny!
Odwiedzających Ogród Botaniczny w Warszawie w najbliższych dniach może czekać...
Zapis socjologiczny – konkurs „ Polak po pracy”
Fotografia uczyniła już wiele dobrego dla rozwoju nauki. W zakresie...
Współczesne księżniczki
Otyły Czerwony Kapturek i Kopciuszek w barze ze szklanką whisky,...
Czy wszyscy jesteśmy artystami?
Kiedy i czy w ogóle fotografia jest sztuką? Przypuszczalnie takie...