engin-akyurt-VgH6z1zco6s-unsplash

NAWA da pieniądze na promocję języka polskiego

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) rozpoczęła nabór wniosków do programu „Promocja języka polskiego”, w ramach którego przeznaczono 2,4 mln zł na projekty wspierające nauczanie polszczyzny jako języka obcego oraz promujące pozytywny obraz Polski za granicą. Wnioski można składać do 31 lipca.

Zgodnie z komunikatem przesłanym PAP, dofinansowanie otrzymają inicjatywy realizowane zarówno w kraju, jak i za granicą, które będą sprzyjać popularyzacji języka polskiego, podnoszeniu jakości jego nauczania i dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

Podkreślono, że szczególnie doceniane będą innowacyjne i kreatywne projekty odpowiadające na potrzeby konkretnych grup docelowych. Preferencje otrzymają również przedsięwzięcia, które są nowością w ofercie wnioskodawcy lub prowadzone będą poza granicami Polski.

O środki mogą ubiegać się polskie uczelnie i instytucje naukowe, które działają na rzecz popularyzacji języka polskiego na poziomie akademickim. Choć dopuszcza się realizację projektów przez jedną instytucję, dodatkowe punkty będą przyznawane za działania prowadzone we współpracy międzynarodowej, np. z zagranicznymi uczelniami lub instytutami badawczymi.

W sześciu dotychczasowych edycjach programu zrealizowano 91 projektów z udziałem 136 partnerów z 32 państw, takich jak Austria, Belgia, Brazylia, Chiny, Kazachstan, Korea Południowa, Tanzania czy Stany Zjednoczone.

Wśród polskich beneficjentów najwięcej projektów przeprowadziły: Uniwersytet Śląski w Katowicach (13), Uniwersytet Warszawski (12), Instytut Badań Literackich PAN (10) oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i UMCS w Lublinie (po 9).

(za: Nauka w Polsce)

(fot. engin akyurt on Unsplash)

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Szkoły w Brandenburgii oferują lekcje języka polskiego

W północno-wschodnich Niemczech, w Brandenburgii, coraz więcej szkół oferuje naukę...

Miasto reklamami obwieszone
To już czwarta edycja festiwalu „Warszawa w budowie”. Tegorocznym tematem...
Większość dorosłych odczuwa samotność

Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, obejmujące...

Dizajn po polsku
Kiedy na widok wzbudzającego pożądanie samej Audrey Hepburn skutera Vespa...