Miasto reklamami obwieszone

To już czwarta edycja festiwalu „Warszawa w budowie”. Tegorocznym tematem jest reklama zewnętrzna w mieście.

 

Jak co roku organizatorom zależy przede wszystkim na zwrócenie uwagi mieszkańców na kluczowe aspekty życia w mieście: dziedzictwo architektoniczne, mieszkalnictwo czy użytkowanie przestrzeni publicznej. Wystawa „Miasto na sprzedaż” ma  pokazać jak nieumiejętnie zaprojektowana reklama zmienia się we własną karykaturę i zamiast tworzyć nowoczesny wizerunek wielkiego miasta degraduje jego przestrzeń i zwyczajnie je szpeci. Jednocześnie przedstawi dowody na to, że udany alians reklamy i sztuki jest możliwy.

 

Rotunda PKO przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich w Warszawie, lata 70..jpgRotunda PKO przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich w Warszawie, lata 70., fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe

 

Wystawę można oglądać od 12 października w dawnym Domu Meblowym „Emilia”, który ma zostać siedzibą Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie – organozatora WWB. Architektura wystawy umożliwi widzom podróż po historii reklamy z punktu widzenia przemian ulicy, konsumpcji i handlu, przypomni m.in. jak wyglądała warszawska ulica tuż po upadku PRL-u.

 

Poza wystawą organizatorzy przygotowali bogaty program wydarzeń poświęconych reklamie w przestrzeni publicznej.

 

Muzeum Sztuki Nowoczesnej (dawny Dom Meblowy „Emilia”), ul. Emilii Plater 51, Warszawa.

Ekspozycja potrwa do 9 grudnia 2012, Wystawa czynna od wtorku do niedzieli, w godzinach 12:00-20:00., wstęp wolny.

 

 

Warszawa 1935
Promocja animacji Ernesta Rogalskiego i Tomasza Gomoły wzbudziła wielkie oczekiwania...
Gang fuksa, barwiarza i filistra
Po 1989 roku w Polsce oswobodzono tradycję, słowo, sumienie. Jednym...
Na niebiesko o samotności
Od 8 lutego w Galerii Schody, po raz pierwszy w...
Samorząd wybiera: Marcin Osiński

Za parę godzin zbierze się Parlament Studentów UW, aby zainaugurować...