To już czwarta edycja festiwalu „Warszawa w budowie”. Tegorocznym tematem jest reklama zewnętrzna w mieście.
Jak co roku organizatorom zależy przede wszystkim na zwrócenie uwagi mieszkańców na kluczowe aspekty życia w mieście: dziedzictwo architektoniczne, mieszkalnictwo czy użytkowanie przestrzeni publicznej. Wystawa „Miasto na sprzedaż” ma pokazać jak nieumiejętnie zaprojektowana reklama zmienia się we własną karykaturę i zamiast tworzyć nowoczesny wizerunek wielkiego miasta degraduje jego przestrzeń i zwyczajnie je szpeci. Jednocześnie przedstawi dowody na to, że udany alians reklamy i sztuki jest możliwy.
Wystawę można oglądać od 12 października w dawnym Domu Meblowym „Emilia”, który ma zostać siedzibą Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie – organozatora WWB. Architektura wystawy umożliwi widzom podróż po historii reklamy z punktu widzenia przemian ulicy, konsumpcji i handlu, przypomni m.in. jak wyglądała warszawska ulica tuż po upadku PRL-u.
Poza wystawą organizatorzy przygotowali bogaty program wydarzeń poświęconych reklamie w przestrzeni publicznej.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej (dawny Dom Meblowy „Emilia”), ul. Emilii Plater 51, Warszawa.
Ekspozycja potrwa do 9 grudnia 2012, Wystawa czynna od wtorku do niedzieli, w godzinach 12:00-20:00., wstęp wolny.