Rupert Murdoch odchodzi z mediów?

Jeden z największych światowych magnatów medialnych ustąpił ze stanowisk dyrektorskich kilku spółek należących do News Corporation. Czy to tylko standardowe zabiegi przed zapowiedzianym podziałem firmy czy też pierwszy krok do wycofania się Murdocha z mediów?

Murdoch nie jest już dyrektorem News International Group, Times Newspaper Holdings i News Corp Investments w Wielkiej Brytanii oraz kilku spółek w Stanach Zjednoczonych (nie wiadomo dokładnie których). Brytyjskie spółki wydają takie tytuły jak „The Sun”,  „The Times” „The Sunday Times”. Łącznie Murdoch odszedł z 12-stu spółek.

Murdoch.JPGRupert Murdoch (źródło: Wikipedia)

 

Jak podaje News Corporation w oficjalnym oświadczeniu, są to rutynowe zabiegi przed planowanym podziałem firmy. Koncern ma się podzielić na część prasowo-wydawniczą oraz medialno-rozrywkową. Prezesem obu ma być Rupert Murdoch. Agencja Associated Press podaje jednak inne wyjaśnienie.

Zdaniem AP działania Murdocha mają na celu zdystansowanie się wobec własnych mediów skompromitowanych zeszłoroczną aferą podsłuchową. Tabloid „News of the World” wynajmował prywatnych detektywów i hackerów, którzy włamywali się do skrzynek wiadomości głosowych w telefonach, aby zdobywać informacje. Ich celem byli sławni ludzie jak Hugh Grant, Sienna Miller, Jude Law, Paul McCartney, były premier John Prescott oraz rodziny żołnierzy poległych na misjach zagranicznych i ofiar zamachów w metrze londyńskim w 2005 roku.

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Dramat arcyniemiecki – „Książę Homburg” na Spotkaniu Teatrów Narodowych
Sztuka Heinricha von Kleista z 1810 roku, długo zakazana, a...
Lis odzyskuje ludzi
Dobrze jest mieć wokół siebie starą, zaufaną gwardie. Wie o...
Szpicbródka, mistrz prucia kas

Zapytany podczas procesu o zawód, z rozbrajającą szczerością odpowiada sędziemu...

NIK: TVP oszczędzała na dziennikarzach
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport, z którego wynika, że media...