Wszystkich miłośników fotografii, a szczególnie fanów Magnum Photos powinna zaciekawić oferta agencji, która poszukuje ochotników chętnych do pomocy przy uporządkowaniu jej archiwum.
Cyfrowe zasoby agencji to około 500 000 zdjęć, z czego niemal połowa nie posiada opisu bądź słów kluczowych. Nieotagowane fotografie ciężko jest odszukać w sieci i wykorzystać. Opisanie tak ogromnej ilości zdjęć przekracza możliwości pracowników Magnum Photos. Z tego powodu agencja zwróciła się do swoich fanów o pomoc w uporządkowaniu zbiorów znajdujących się w jej archiwum. Na razie do projektu „The Magnum Tagger” poszukiwanych jest 50 ochotników, którzy za pośrednictwem Internetu będą dodawać informacje do wybranych zdjęć. Osoby biorące udział w akcji, poprzez Facebooka i Twittera będą powiadamiane o nowych fotografiach, które potrzebują otagowania. Następnie każde zdjęcie będzie sprawdzane przez grupę od 3 do 5 osób i dopiero później publikowane.
Partnerem projektu jest firma Tagasauris, zajmująca się tagowaniem archiwalnych zdjęć.
Osoby zainteresowane współpracą z Magnum Photos muszą wypełnić formularz znajdujący się na stronie agencji. Z pewnością konkurencja będzie bardzo duża.