Rozmowy kontrolowane

sky news logo.jpgLedwo ucichła afera z tabloidem „News of the World”, który podsłuchiwał rozmowy celebrytów, a już wybuchła kolejna. W Wielkiej Brytani właśnie ruszyło śledztwo w sprawie hakerskich praktyk w telewizji Sky News

Po wykryciu podsłuchów w „News of the World” gazetę zamknięto, a wiele osób zostało aresztowanych. Teraz brytyjski Ofcom wszczął śledztwo w sprawie telewizji Sky News, należącej do kontrolowanej przez Ruperta Murdocha sieci BskyB.Już na początku kwietnia Sky News przyznała, że przechwycała prywatne maile. Tłumaczyła jednak, że robiła to w interesie publicznym, a zdobytymi w ten sposób informacjami dzieliła się z policją. To nie przekonało jednak urzędników Ofcomu, którzy postanowili dokładnie zbadać sprawę. BSkyB jest przedmiotem śledztwa, które ma wykazać, „czy właściciele i szefowie sieci posiadają etyczne kwalifikacje do zachowania licencji telewizyjnej. Ofcom bada kwestie uczciwości i (ingerowania) w prywatność, poruszone w oświadczeniu Sky News”.

Przechwycone przez dziennikarza Sky News maile dotyczyły m.in. głośnej sprawy Anne Darwin, która w 2002 roku spieniężyła polisę ubezpieczeniową na życie męża Johna. Miał on zginąć na morzu, a w rzeczywistości ukrywał się w Panamie. Kontrolowano również korespondencję mężczyzny podejrzanego o pedofilię.