Zlanezienie odpowiedzi na to pytanie interesuje z pewnością wielu młodych adeptów dziennikarstwa w całej Polsce. Dlatego też niedawno Gazeta Wyborcza opublikowała zestawienie płac w mediach społecznościowych.
Rozwój Facebooka, YouTube’a i innych portali społecznościowych sprawił, że coraz większa ilość firm i osób prywatnych chce się w nich reklamować i tworzyć tam swoją interaktywną „wizytówkę”. Obecnie oprócz blogerów, autorów i administratorów stron, istnieje na rynku mediów internetowych wiele innych profesji np. account menager, social media menager, kontent designer itd. Według Gazety Wyborczej ich zarobki wyglądają następująco:
- social media manager – 2200 brutto do 6800 zł netto – w zależności od wielkości kontrolowanego zespołu, prestiżu i lokalizacji firmy oraz zakresu obowiązków.
- commuty manager – przeciętnie od 2500 zł brutto
- content designer – od 2500 zł brutto
- account manager – od 2300 zł
- handlowiec reklamą internetową (freelancer) – od 1800 do 5000 zł netto (w zależności od ilości wykonanych zleceń – od każdego ma premię tzw. procent)
- senior copywriter – 7000 zł netto
- vloger na YouTube – od 3000 do 10000 zł netto miesięcznie (w zależności od popularności kanału, od ilości publikowanych materiałów)
Założyciel bloga „Antyweb” – Grzegorz Marczak – w 2012 roku zarobił ponad 107 tysięcy złotych.