Ile zarobisz na Social Media?

Zlanezienie odpowiedzi na to pytanie interesuje z pewnością wielu młodych adeptów dziennikarstwa w całej Polsce. Dlatego też niedawno Gazeta Wyborcza opublikowała zestawienie płac w mediach społecznościowych.

Rozwój Facebooka, YouTube’a i innych portali społecznościowych sprawił, że coraz większa ilość firm i osób prywatnych chce się w nich reklamować i tworzyć tam swoją interaktywną „wizytówkę”. Obecnie oprócz blogerów, autorów i administratorów stron, istnieje na rynku mediów internetowych wiele innych profesji np. account menager, social media menager, kontent designer itd. Według Gazety Wyborczej ich zarobki wyglądają następująco:

  • social media manager – 2200 brutto do 6800 zł netto – w zależności od wielkości kontrolowanego zespołu, prestiżu i lokalizacji firmy oraz zakresu obowiązków.
  • commuty manager –  przeciętnie od 2500 zł brutto
  • content designer – od 2500 zł brutto
  • account manager – od 2300 zł
  • handlowiec reklamą internetową (freelancer) – od 1800 do 5000 zł netto (w zależności od ilości wykonanych zleceń – od każdego ma premię tzw. procent)
  • senior copywriter – 7000 zł netto
  • vloger na YouTube – od 3000 do 10000 zł netto miesięcznie (w zależności od popularności kanału, od ilości publikowanych materiałów)

Założyciel bloga „Antyweb” – Grzegorz Marczak – w 2012 roku zarobił ponad 107 tysięcy złotych. 

Najpiękniejsze Jarmarki Bożonarodzeniowe
Sezon na odwiedzanie Jarmarków Bożonarodzeniowych właśnie się rozpoczął. Gdzie najlepiej...
Marzeń kino spełnieniem

Program Afrykamery został wypełniony filmami, wyreżyserowanymi przez kobiety. Jedną z...

Czytelnictwo w Polsce: stabilizacja zamiast rewolucji. Co mówią najnowsze dane?
Biblioteka Narodowa zaprezentowała świeży raport dotyczący czytelnictwa w Polsce. Choć...
Lisek skoczy przy fontannach

Po memoriale Kamili Skolimowskiej, który obejrzało na żywo rekordowe 41...

Gang fuksa, barwiarza i filistra
Po 1989 roku w Polsce oswobodzono tradycję, słowo, sumienie. Jednym...