Magazyn PDF

Portal studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

Film

Kino pod chmurką

Dwa weekendy, dwa miejsca, dwie formy sztuki: muzyka i film, od 24 maja do 2 czerwca Pole Mokotowskie i Ogród Saski zapełnią się miłośnikami kina w plenerze. Odbędzie się tam czwarta Edycja Kina Koncertowego w Warszawie – wydarzenia, które łączy projekcje niemych filmów z muzyką na żywo.

 

antena.jpg

Warszawskie Kino Koncertowe trwać będzie przez dwa wiosenne weekendy. Podczas pierwszego z nich, od 24 do 26 maja, publiczność zgromadzi się na Polach Mokotowskich. Wyświetlane będą wyłącznie polskie produkcje.

W piątek zobaczyć będzie można dwa filmy w reżyserii Aleksandra Herza – „Tajemnicę pokoju 100” z 1914 roku  (najstarszy zachowany polski film) oraz „Bestię” z 1917 roku (w roli głównej Pola Negri). Projekcjom towarzyszyć będzie muzyka zespołu Trapersi.

W sobotę wyświetlony zostanie obraz „Szlakiem hańby” Mieczysława Krawicza z 1929 roku – historia wiejskiej dziewczyny, która udawszy się do Brazylii w poszukiwaniu pracy, trafia do domu publicznego. Do filmu muzykę zagra folkowy zespół Gadająca Tykwa.

Niedziela należeć będzie do krakowskiego zespołu Vladimirska, który akompaniować będzie dramatowi psychologicznemu Henryka Szaro  z 1929 roku „Mocny człowiek”. Film opowiada perypetie początkującego pisarza, który, by pozyskać pomysły na książkę, morduje swojego przyjaciela.

Kolejny weekend Warszawskiego Kina Koncertowego odbędzie się w Ogrodzie Saskim i poświęcony będzie produkcjom zagranicznym. 1 czerwca zobaczyć będzie można dwa filmy w reżyserii Charliego Chaplina – „Charlie włóczęga” z 1916 roku, w którym artysta wciela się w postać ubogiego skrzypka oraz „Brzdąc” z 1921 roku. Obrazom towarzyszyła będzie muzyka zespołu Ritmodelia specjalizującego się w grze na egzotycznych instrumentach perkusyjnych takich jak kongo, cuica czy mbira.

2 czerwca Kino Koncertowe zakończy seans współczesnego filmu niemego „Antena” z 2007 roku. Ta nietypowa produkcja odwołująca się do niemieckiego ekspresjonizmu filmowego (a w szczególności do dzieł Fritza Langa i Friedricha Murnaya) zwraca uwagę efektami wizualnymi. Opowiada o zagrożeniu, jakie stanowi dla społeczeństwa telewizja. Ten surrealistyczny obraz w reżyserii Estebana Sapira uzupełniony zostanie o muzykę Adama Świtały.

Na wszystkie seanse wstęp bezpłatny. Więcej informacji na stronie Warszawskiego Kina Koncertowego: http://www.kinokoncertowe.pl