Magazyn PDF

Portal studentów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW

media

Wojna tygodników trwa

 

_MG_8587_małe

 

Rywalizacja między „Wprostem” a „Newsweekiem” staje się coraz bardziej zawzięta. Na razie pewną przewagę zdobył Ringier Axel Springer zwiększając sprzedaż oraz pozywajać AWR „Wprost” do sądu na 10 mln zł

Pozew dotyczy używania przez tygodnik „Wprost” loga akcji „Polska jest OK” podobnego do loga akcji promowanej przez „Newsweek” – „Fajna Polska” – oraz przypisywania sobie przez „Wprost” autorstwa tego logo. Springer już wcześniej zgłosił sprawę do sądu w Krakowie, który zakazał wydawcy „Wprost” używać wspomnianego logo. Mimo to znaczek akcji wciąż pojawia się na łamach tego tygodnika. (więcej na ten temat http://www.pdf.edu.pl/text-kolejna-wojna-wprost-z-newsweekiem-963#content)

 – Jesteśmy oburzeni lekceważeniem przez „Wprost” postanowień sądu – mówi portalowi Press.pl Jakub Kudła, dyrektor działu prawnego Ringier Axel Springer Polska. Wydawca „Newsweeka” podjął bardziej radykalne kroki i zażądał 10 tys. zł odszkodowania od AWR „Wprost”. – Kwota jest tak wysoka, gdyż gra toczy się o znacznie wyższą stawkę niż tylko o jedną akcję redakcyjną. Walczymy o nasze dobre imię i wiarygodność, które „Wprost” próbuje podważyć w swoich działaniach przeciwko naszej firmie – dodaje Kudła. 

Wtóruje mu Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowa Ringier Axel Springer Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. – Wydawca „Wprost” nie tylko przypisywał sobie autorstwo akcji i prawa do promującego ją znaku, ale również uporczywie naruszał nasze dobre imię. AWR „Wprost” rozpowszechniała wśród naszych partnerów biznesowych nieprawdziwe informacje o naszej spółce, próbując tym samym podważyć naszą wiarygodność. 

Mimo tych nieprzychylnych działań konkurencji „Newsweek” radzi sobie dobrze. W kwietniu br. (pierwszy miesiąc, w którym naczelnym był Lis) jego sprzedaż wzrosła prawie o 30% względem roku poprzedniego. Ten największy wśród tygodników wzrost zapewnił „Newsweekowi” czwarte miejsce. Natomiast kierowany przez Michała Koboskę „Wprost” stracił w kwietniu br. ponad 17% sprzedaży (drugi największy spadek po „Przekroju”) i zajmuje piąte miejsce.

Na walce obu tygodników zyskuje oczywiście konkurencja. Pierwsze miejsce w sprzedaży w kwietniu zajął „Gość Niedzielny” (wzrost o 3%) drugie „Uważam Rze” (wzrost ponad 8%), a trzecie „Polityka” (3%).